the first few days - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu the first few days - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu

the first few days

Door: leon van der schoor

Blijf op de hoogte en volg Leon

10 November 2014 | Australië, Melbourne

Hmm, hoe begin je zo iets? Ik zal maar gewoon globaal vertellen vanaf mijn mobiele telefoon wat er allemaal gebeurt is tijdens mijn eerste paar dagen dat ik op reis ben.

Vanaf het moment dat ik afscheid nam van mijn ouders, broer, Gerard en Remy wist ik dat ik wat vergeten was, omdat ik mezelf wel een beetje ken. Bij het inchecken bij de gate moest ik mijn zakken legen. Vervolgens had ik geen illegale spullen bij me, dus mocht ik verder lopen. Toen brak het zweet me al uit, ik zag in het bakje dat ik mijn enige autosleutel per ongeluk meegenomen had! Ik mocht niet meer terug, maar gelukkig kon een aardige stewardess deze terug brengen naar mijn ouders (die maar anderhalf uur hoefde te wachten, nogmaals bedankt).

De reis naar Dubai ging redelijk comfortabel, beetje praten met andere reizigers en backpackers, maar ik kwam niet toe aan slapen. Aangkomen op Dubai moest ik een kleine 3 uur wachten en deed dit gezamenlijk met een Belgische dame die zelf op reis was naar zuid afrika. Alles sprak voor zichzelf en "in no time" (jaaa dat Engels zit er helemaal in) zat ik alweer in het volgende vliegtuig. Naast me zat een Aussie van een jaar of 30 en een oudere vrouw van een jaar of 60. Ze vroegen waar ik heen ging zodra we zouden arriveren. Ik vertelde dat ik een bus moest pakken die me naar het hostel zou brengen. Meteen haakte de Australische meid in: "Yeah, I have to get there too, you can come with me and I'll show where it is, no problem". Oftewel het stereotype Aussie maakt zich direct waar, super vriendelijk en beleeft. Na een klote reis van 14 uur en misschien net aan 2 uur slaap vanwege de hevige turbulentie was ik geland in Melbourne. Ik liep het vliegtuig uit maar de "aussie-chick" bleef nog even zitten vanwege de drukte. Vervolgens had ik er geen zin in om me gebonden te voelen aan iemand terwijl ik zelf ook wel de weg kon vinden. Dus zonder iets te zeggen, distte ik haar :'). Na 45 minuten rijden kwam ik aan bij het hostel, jetlagged als een gek. Het was half 9 in de ochtend en mocht direct naar mijn kamer, die ik deelde met 6 andere. Voordat ik ook maar mijn koffers neerzetten vroegen twee Schotse meiden wie ik ben, waar ik vandaan kwam en wat mijn verhaal was... Zoals je misschien kon raden had ik er even weinig behoefte aan om sociaal te doen. Ik kon helaas niet rusten in de kamer, dus ik ben maar een rondje gaan lopen. Uiteindelijk kon ik de temptatie niet weerstaan en viel ik om 2 uur 's middags in slaap tot 7 uur 's avonds. Vervolgens wat gegeten en een biertje of vijf gedaan met wat mensen. De dagen daarna ben ik met een groepje Duitsers naar het strand geweest en de stad Melbourne wezen verkennen. Alles is echt prachtig en iedereen is zo heerlijk relaxed. De jetlag is verdwenen en voel me op mijn gemak.

Al in al een geslaagde heenreis. Nu oriënteer ik me op het kopen van een auto, want ik wel erg graag "the great ocean road" zien. Aankomende vrijdag zal ik deze roadtrip beginnen Really psyched!!

To be continued...

  • 10 November 2014 - 09:22

    Remy:

    Wauw, wat maak je dan al veel mee met alleen een vliegreis.
    Super tof om te lezen Leon!
    Ga lekker genieten!
    We wachten met smart op foto's. Ik blijf je verhalen volgen!
    Liefs!

  • 10 November 2014 - 09:41

    Yannick:

    Goed bezig Leon!

  • 10 November 2014 - 10:45

    Gerard:

    Wat een eer om ouder genoemd te worden

  • 10 November 2014 - 10:47

    Gerard:

    Maar daar heb ik dan wel anderhalf uur voor moeten wachten.....

  • 10 November 2014 - 19:13

    Sander:

    vind ik leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Tsja.. wat te zeggen?

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 3312

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: