Out of Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu Out of Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu

Out of Melbourne

Door: Leon van der Schoor

Blijf op de hoogte en volg Leon

20 November 2014 | Australië, Melbourne

Hey nieuwsgierige mensen! Melbourne was een hele beleving opzich zelf met ups en downs. Het plan stond vast om een auto te kopen, een leuke reispartner te vinden en the great ocean road te ervaren. Hoe is dit allemaal afgelopen? Lees maar gauw verder!

Na een aantal rustige dagen die vooral bestonden uit chillen op het strand en feesten met het Duitse vriendengroepje moesten we maar weer focussen op een volgend doel. Jammer genoeg moesten onze wegen scheiden,  omdat een aantal van hen niet genoeg tijd hadden om langer in Melbourne te blijven. Hierdoor bleven alleen Cara en ik over (een leuke Duitse meid). We hadden beide het zelfde reisplan en besloten om samen the great ocean road te gaan doen. Een auto kopen was prioriteit.

Op vrijdag 14-9-'14 zijn we opzoek gegaan naar een goeie deal. Een aantal dealers hadden me bijna overtuigd dat er geen grotere auto's te koop waren voor een prijs die onder de 3000 dollar (2000 euro)lag. Uiteindelijk hebben we een dealer kunnen vinden die een betrouwbare indruk maakte en goeie prijzen had. Ik heb uiteindelijk een Holden Commadore uit 1999 kunnen kopen voor 2500 dollar (€1600). Deze zou ik op maandag kunnen ophalen omdat hij nog rij klaar gemaakt moest worden. We konden helaas niet meer nachten boeken in onze huidige hostel, dus we vonden een hostel in het centrum van de stad. Met al onze bagage zijn we op pad gegaan en na een vermoeiende middag arriveerde we op onze bestemming. We ontmoette twee Oosterijkers in ons nieuwe hostel, waarmee we de rest van het weekend mee chillde. Lekker uiteten,  voetbal wedstrijd tussen Melbourne en south coast mariners bekeken en de binnenstad nogmaals verkennen was aan de orde van de dag. Op maandag hebben we de auto opgehaald, een dag die op iedere manier tegenviel. De autodealer accepteerde geen creditcard en internetbankieren kon niet omdat ik de reader in het hostel vergeten was. We konden ook niet zomaar terug omdat het openbaar vervoer lastig te bereiken was vanaf de dealer. In het volste vertrouwen gaf de dealer de auto mee zonder borg te betalen! We moesten vervolgens onze bankpassen ophalen, maar dit kostte ook weer twee uur. Jammer genoeg was mijn bankpas nog niet klaar... (jaa typisch)deze zou verstuurd worden naar Aidelaide, dus tot die tijd had ik nog geen Australische bankaccount,dusssss... Daarna hebben we onze bagage opgehaald en zijn we weer terug naar de dealer gegaan. De betaling was eindelijk voltooid!!! Mede dankzij Cara. Ik heb een auto en alles zou makkelijker worden, tijd om Melbourne te verlaten. *Ughh* rijden door Melbourne is een hel..

We hebben overnacht in Torquay, een stad "dichtbij" Melbourne (120km)... Het avontuur begon met het bezoeken van Erskine falls, een serie watervallen in de buurt van het stadje Lorne. Het is verbazingwekkend dat het land zo groot is, maar binnen vijf kilometer veranderd het landschap van blauwe ocean met grote golven naar een subtropisch paradijs vol met watervallen en bomen zo ver als het oog kan reiken

De dag erna zijn we rondom the Otway National Park getoerd. We hebben een grote wandeling gemaakt in de jungle, maar gelukkig geen slangen of spinnen gezien (tenminste niet zo groot). Hoe leuk de natuur ook was, stiekem vond ik de heen en terugreis het gaafst. Een wegennetwerk door de natuur waar iedere coureur kippenvel van zou krijgen. Ik had de pech dat ik met een halve vrachtwagen moest doen, ook al hou ik van een uitdaging ;). Erg genoten van Apollo Bay en omstreken.

De 12 Apostelen waren de volgende bestemming, de rede waarom je de Great Ocean Road wilt/moet doen. Grote rotsformaties omringd door hoge golven, een stuk strand waar je uren zou kunnen zitten... het weer zat niet mee, maar in dit geval kwam dat ten goede. We waren zo goed als de enige mensen op het strand. We verblijven nu in een klein stadje genaamd Warnambool en zijn van plan om de grampians te bezoeken. Een vallei waar je minstens twee dagen zoet mee ben. Krijg nu al zin in hiken en klimmen!!

Ik eindig mijn blog nu terwijl ik nog nageniet van mijn rundersteak en een koude rakker. Groetjessss :)

  • 22 November 2014 - 11:03

    Gerard:


    Leon, mooie car! Heb je al een matras gekocht? Hier is het ook nog prachtig weer met ongeveer 22 graden. Sinterklaas komt vanmiddag in Schermerhorn aan. Ben al pittig nerveus. Komt die man daar ook langs?
    Voor de rest weinig nieuws. Groetjes van Ties!! We horen wel weer
    Gerard

  • 22 November 2014 - 12:03

    Leon Van Der Schoor:

    Tsjoh als ik dat had geweten was ik wel thuis gebleven! Sinterklaas gaat het denk ik niet redden tenzijn hij zijn schip verpatst voor een vliegticket. Goed om te horen, groetjes terug aan Ties. We skypen soon :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Tsja.. wat te zeggen?

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3318

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: