Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Leon van der Schoor

Blijf op de hoogte en volg Leon

29 November 2014 | Australië, Adelaide

Daar waren we weer! Ga er maar even goed voor zitten en pak een lekkere mok warme chocolademelk, want hier komt weer een verhaal uit de avonturendoos van ome Leon. In de vorige aflevering waren we geëndigd in Warnambool, een fijn stadje gelegen aan de Indische Oceaan. Cara en ik reizen nog samen en verblijven momenteel in Aidelaide. Wat er in de tussentijd is gebeurt zal ik maar even fijntjes vertellen.

Vanuit Warnambool zijn we een stuk terug gereden, omdat we een aantal bezienswaardige plekjes nog niet gezien hadden, vanwege het slechte weer op de heenweg. The Bay of islands en the London Bridge waren echt prachtig en het was het zeker waard om terug te gaan. We wilde ook graag het fenomeen "coachsurfing" uitproberen, een gratis overnachting bij mensen thuis in ruil voor gezelligheid. We hadden in de stad een vrouw ontmoet die ons uitnodigde en om dit te doen. Ergens op het platteland buiten Warnambool mochten we gratis overnachten en om onze dank te tonen brachten we een fles wijn mee, die we tijdens het bespreken van vanalles nuttigde. De volgende dag hebben we in een vulkaan gereden en berg beklommen... oke dat klinkt een stuk imposanter dan het werkelijk was ;). De vulkaan (Towers Hill) was niet meer actief en is veranderd en in een natuurpark. We bezochten het informatiecentrum en ik zag een aantal boemerangs liggen. Dolgraag wilde ik er een hebben, maar wilde wel weten of ze werkten. De verkoper vertelde me dat ik hem best mocht uitproberen op het veldje dat voor het centrum lag. Ik met me goeie gedrag rende naar buiten en gooide de boemerang met een beste zwengel. Tot mijn verbazing zag ik dat de boemerang terug kwam.. en hard ook.. iets te hard en the hoog misschien.. en met volle vaart brak de boemerang in tweeën tegen de muren van gebouw. Al lachend kwam de man naar buiten en zei dat het geen probleem was. Hij gooide zijn eigen boemerang om te laten zien hoe het wel moest. Gelukkig (voor mij) ving ook zijn boemerang een goeie windvlaag en met een rotgang vloog hij tegen het raam. Al lachend zijn we Towers Hill verlaten :).

Na een kleine drie uur rijden kwamen we aan in the Grampians, een gebied vol met valleien en bergen. De eerste bergwandeling was een kleine vier kilometer heen en terug. Na iets meer dan een uur hiken bereikte we de top. Een mooi uitzicht was onze beloning, maar was niet echt voldaan. Hoewel de wandeling pittig stijl was had ik niet het gevoel dat ik echt iets bereikt had. Na een goeie nachtrust in een mooi hostel en met aardige mensen wilde ik de hoogste berg zien. Cara zag dit niet echt zitten, dus had ik lekker de vrijheid om mijn tijd te spenderen op de berg. De weg naar de top was binnen 30 minuten bereikt, wat nogal tegenviel. Gelukkig was er een pad die over de rug van de berg liep. Er srond een Waarschuwingsbord "betreed alleen als je in een groep gaat en als je fit bent". Op dat moment was mijn ego zo groot als een groep mensen en tsja.. dat fitte zullen we maar even op de proef stellen. Ik heb in totaal iets meer dan vier uur gehiked en een aantal prachtige dingen gezien. Zeker voldaan ben ik weer terug naar het hostel gebracht door Cara (die me ook gebracht had).

De volgende dag zijn we naar Aidelaide gereden, nadat we onze eigen boemerangs geschilderd hadden :'). We ontmoeten (voor de verandering) twee Duitse gaste en een Japanse meid, met wie we naar een natuurpark zijn gegaan net buiten Aidelaide. Eindelijk kreeg ik ds kans om kangeroes van dichtbij te zien en koala's te aaien. Mijn verwachtingen werden overschreden!! De kangeroes waren zo mak dat je ze kon aaien en eten geven. Helaas voelde Cara zich niet zo goed en dit escaleerde de en nacht daarop. We zijn de volgende ochtend vroeg naar een dokter gegaan en na wat medicatie en een injectie voelde ze zich weer wat beter. We wachtem nu tot ze weer fit is en dan is het plan om naar Kangoeroe island te gaan, vervolgens Flinders range en dan zullen onze wegen scheiden omdat ik erg graag naar Sydney wil :).

Zo is alles globaal wel verteld. Nog steeds erg naar mijn zin hier in dit zonnige paradijs. Dus rust jullie oogjes maar lekker en zeg maar tot de volgende keer: "tot de volgende kééééérrrr!!" :')

  • 29 November 2014 - 19:09

    Gerard:

    Mooi man

  • 30 November 2014 - 19:10

    Die Papa:

    keep on writing

  • 01 December 2014 - 16:03

    Karin:

    Hey kerel,wat heb je al een hoop gezien en beleefd!!
    Dacht eigenlijk dat je de boemerang tegen je hoofd had gekregen, maar ja beter tegen een muur dan je hoofd. Ben blij dat je het zo naar je zin heb, wel jammer dat je straks afscheid moet nemen van je reisgenootje. Hoop dat je het in Sidney ook zo naar je zin zal hebben.
    Nog heel veel plezier dikke kus Karin en René xxxx

  • 02 December 2014 - 02:26

    Leon Van Der Schoor:

    Hey Karin! Bedankt voor je bericht, aan de ene kant jammer. Toch is het ook erg leuk om meer mensen te ontmoeten! Wat heel makkelijk gaat hierzo. Sydney zal zeker veel uitdagingen opleveren. Groetjes aan René.

  • 02 December 2014 - 02:26

    Leon Van Der Schoor:

    Hey Karin! Bedankt voor je bericht, aan de ene kant jammer. Toch is het ook erg leuk om meer mensen te ontmoeten! Wat heel makkelijk gaat hierzo. Sydney zal zeker veel uitdagingen opleveren. Groetjes aan René.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Tsja.. wat te zeggen?

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 3321

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: