Long time no seen - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu Long time no seen - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu

Long time no seen

Door: Leon van der Schoor

Blijf op de hoogte en volg Leon

02 Mei 2015 | Australië, Bundaberg

Hey mensen! Ik heb jullie iets te lang laten wachten met mijn blog, dus ik zal iedereen even op de hoogte stellen!

Mijn tijd in Surfers Paradise was op zijn zachtst gezegd vermakelijk. Heb een aantal goeie vrienden gemaakt die ik ongetwijfeld nog een keer zal zien in mijn leven. Het lot had blijkbaar besloten dat ik niet langer dan drie weken in het paradijs mocht blijven. Ik had twee baantjes en kon op deze manier een mooi budget opbouwen. Ik werd jammer genoeg ontslagen van het call center, omdat hoewel mijn Engels goed genoeg was, ze geen mensen meer wilden die met een ander accent spraken. Dus ik en een Duitse vriendin mochten vertrekken. Gelukkig had ik nog mijn baantje bij het hostel zodat ik tenminste gratis accomedatie had.... jammer genoeg mocht de manager me niet en hij vond dat ik moest vertekken. Ben ik even blij dat karma een bitch is, want een aantal weken later hoorde ik dat hij zelf ook ontslagen was, gerichtigheid :)!!

Ik verliet Surfers en vond op het internet een klein stadje waar alles draait om "farmwork". Ik arriveerde in Bundaberg samen met twee vrienden en na een overnachting had een maat een werkaanbod gekregen in Cairns (1500km ten noorden) en de andere vriend had te veel heimwee en vertrok richting Melbourne om weer terug te gaan naar Denemarken. Ik was ondertussen wel gewend geraakt om af en toe er alleen voor te staan en besloot mijn tijd af te wachten in het hostel totdat zij me een baan konden aanbieden. Ze vertelde me dat het minstens 12 dagen kon duren voordat ik kon beginnen, maar ik had eindelijk weer wat geluk en na drie dagen mocht ik beginnen op een zoete aardappel farm. Na een eerste werkdag van 14,5 uur had ik een degelijke indruk gemaakt en de supervisor wilde dat ik de gehele week voor ze kon werken. Zes dagen per week en gemiddeld 10 uur per dag is precies wat ik wilde!! Het werk is bizar zwaar, maar kon het gelukkig volhouden totdat er drie maanden voorbij waren. In de tussentijd is er niet zoveel gebeurd, behalve dat ik een erg leuke Australische vriendim had ontmoet, die ik helaas moest verlaten om mijn reis voort te zetten. Met gemengde gevoelens verliet ik Bundaberg om een nieuw avontuur te beginnen op Fraser Island. Fraser staat bekend als het grootste zandeiland in de wereld en zijn natuurlijke waterbronnen. Ik heb deze tour geboekt met, drie keer raden, een Duitse vriend genaamd Jonathan. Het hoogtepunt van deze trip die in totaal drie dagen duurden was het rijden in een 4x4 over het strand en door een regenwoud.

Jullie zijn weer helemaal "up to date"!! Oh en volgende week zal ik de whitsundays eilanden bezoeken, duiken in de great barrier reef en ik heb een skydive over vier uurtjes. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Tsja.. wat te zeggen?

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 3303

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: