The east coast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu The east coast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leon Schoor - WaarBenJij.nu

The east coast

Door: Leon van der Schoor

Blijf op de hoogte en volg Leon

18 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hallo daar trouwe lezers, fijn dat ik jullie weer mag vermaken met belevingen vanuit het bloedheette Australië. Mijn laatste blog eindigde niet met een bijzondere cliffhanger, maar ik mag jullie toch niet langer laten wachten. Sydney babyyyy!!

Het hostel in Coogee (een wijk in Sydney) waar we twee nachten zouden blijven was het slechtst tot nu toe. Erg kleine kamers met veel mensen die meer dan luidruchtig waren. Niet dat ik daar moeite mee had, maar het feit dat iedereen zijn eigen alcohol mee mocht nemen in het hostel in combinatie met het vermissende (schoonmaak) personeel over het weekend deed zich niet ten goede van de sfeer. Ziekelijk ranzige wc's, douchen en kots in de gang waren het gevolg. Gelukkig hadden we een meevaller toen we werden uitgenodigd voor een BBQ door wat vrienden. Ze gingen een aantal weken op vakantie en ze waren benieuwd of wij in het appartement wilden huren. Voor een goeie prijs hadden we een perfecte plek in Sydney. Nog geen 50 meter van het strand, 15 min verwijderd van het centrum met openbaar vervoer en vooral wat privacy was wel erg chill voor de verandering! We zijn voornamelijk verschillende wijken van Sydney wezen bekijken en daarnaast bijna iedere dag naar het strand geweest. De "Blue Mountains" was ook een erg vette locatie om een goeie hike te maken. Met oud en nieuw zijn we naar de Harbour bridge gegaan om het vuurwerk te bekijken. 's Ochtends zeven uur stonden we al in de rij om een plekje te bemachtigen... dat was iets minder, maar we hebben ons wel vermaakt op het terein. Later moest ik gaan uitleggen wat wij doen op oud en nieuw. De volgende zin flapte mijn mond uit:"on old and new we eat oilballs and appleflaps". Na het lachen kon ik wat opheldering geven aan mijn woorden. Sydney was erg gaaf, maar ik moest ook weer verder reizen. Het was tijd om afscheid te nemen van Cara die nog even wat langer in Sydney wilden blijven. De oostkust was mijn volgende destinatie en die zou ik niet alleen afleggen, want Jelle zou mij hierin vergezellen.
Op 04-01-2015 zijn we naar Newcastle vertrokken, waar ik mijn eerste surflessen heb gehad. Na vier dagen vonden we het wel weer mooi geweest, volgende stop was Port Macquiry. Bijna een replica van Newcastle en een plek die het niet waard was om meerdere nachten te blijven, dus we zijn de volgende ochtend vertokken richting het In fameuze Byron Bay. Je kon het niet echt een stad noemen, maar er heerste wel een vet sfeertje. Jelle en ik hebben onze dagen lekker "layd back" ingevuld door te surfen en uit te gaan. Gafe mensen overal en de barretjes en clubs waren divers en het bezoeken zeker waard. Na vier nachten op een camping te hebben geslapen in mijn trouwe viervoete-..wieler was het weer tijd om op te stappen. We konden de gold Coast niet laten wachten :D!! De Gold coast heet ook wel surfers paradise en daar is geen woord van gelogen. Meters hoge golven en een strand die tot het oog rijkt! Ik voel me erg goed en op mijn gemak. Ik heb besloten om te gaan werken in de Gold coast. Mijn eerste baantje is al binnen, ik werk twee á drie uurtjes per dag in het hostel voor gratis accomodatie. Ook is het erg prettig om weer in het werkritme te komen. Daarnaast heb ik gesolliciteerd bij diverse baantjes en zal aankomende week een aantal uitnodigingen krijgen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een vacature. Spannend!!! Wat ik met het geld ga doen zal ik nog even geheimhouden hahah, ookal weten sommige van jullie al wat meer :). Het enige wat af en toe vervelend is, is dat het 35 graden is met een erg hoge luchtvochtigheid en het zwembad is ook een beetje warm :(!! Hahah luxeprobleem, ik weet dat jullie het erger hebben dan ik momenteel qua klimaat.

Maar goed, ik vermaak me nog iedere dag en er zijn zoveel goeie/leuke mensen om me heen dat ik me nooit alleen voel. Ik sluit bij deze mijn blog. Veel groetjes vanuit het zonnige Australië!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Tsja.. wat te zeggen?

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3305

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: